Úsek Pisárky je tvořen již zprovozněnou křižovatkou Hlinky s krátkým tunelem a částečně vystavěnou křižovatkou s Pražskou radiálou (vedoucí směrem na dálnici D1 Pisáreckým tunelem). Chybějící část, dnes vedená po ulici Bauerova, bude postavena jako zřejmě úplně poslední část VMO Brno.
Hlavním úkolem celé stavby je přemostění ulic Bauerová a Žabovřeská mimoúrovňovým křížením s ulicí Hlinky a Pisárecká. Nový tunel v délce 303 metrů umožňuje napojení od Pisáreckého tunelu po velkém městském okruhu směrem na Žabovresky.
Důležitou částí stavby je nová trasa tramvaje dlouhá 129 metrů, která je v provozu od prosince 2006. Tramvajová trasa je vedena sedmdesátimetrovým podjezdem s novými tramvajovými zastávkami. Novou tvář dostala i tramvajová točka, která překvapí netradičně řešenou travnatou plochou s automatickým zavlažováním. Na křižovatce Hlinky je výrazně odlišen pruh pro cyklisty a nechybí ani světla na světelné signalizaci. Také ulice Hlinky dostala novou tvář. Nový povrch, zeleň, řešení parkování, nově vybudované zastávky MHD a cyklistické stezky.
Stavba byla zahájena v prosinci 2003 a předána do užívání 28. 6. 2007
Stavba částečně zasáhla do několika okolních objektů, kde jsou vybudovány nové přjezdové cesty, ploty, chodníky, protihlukové zdi, příjezdové komunikace a parkovací místa. Celkově projekt zahrnuje 357 dílčích objektů.
Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: sdružení MÚK VMO Hlinky – Skanska CS, divize dopravní stavby a ŽS Brno
Projekt : PK Ossendorf
Zdroj: izdoprava.cz