V průběhu projektové přípravy trasování městského okruhu Královým Polem se ukázalo, že v zájmu zachování celistvosti historické zástavby je jediným přijatelným řešením vedení trasy okruhu v podzemí. Mnohaleté úsilí investora, projektantů i stavebních firem bylo korunováno úspěšnou realizací náročné stavby – více než kilometrového tunelu, který spojuje již zrealizované části Velkého městského okruhu v severní části Brna.
Úsek je řešen dvojicí tunelových trub s čely u křižovatek Hradecká a Svitavská radiála. Při stavbě tohoto úseku bylo nutné se vyrovnat s nepříznivým horninovým podložím a minimalizovat dopady stavby na stávající zástavbu. Městská část Královo Pole výstavbou tunelu získala nejlepší možnou ochranu před hlukem a exhalacemi. Cenný urbanismus městské části není postižen jakýmkoliv vlivem rychlostní komunikace vedené po povrchu.
Královopolský tunel je společně s křižovatkou Hradecká, Korejská a Královopolská při západním ústí tunelu a křižovatkou Svitavská radiála při východním ústí tunelu největší investicí do VMO Brno za poslední desetiletí a je ukázkou, jak lze moderně vyřešit nevyhovující dopravní vztah hned v několika městských částech.
Provoz Královopolského tunelu byl zahájen 1. 9. 2012.
Územní rozhodnutí o ochranném pásmu (231.9 kB, Adobe Acrobat dokument)
Dokumenty ke stažení (2.2 MB, ZIP)
Na Královopolský tunel navazují dokončené křižovatky Svitavská radiála a Hradecká.
Následující fotografie jsou ke stažení v tiskové kvalitě.
Lze je publikovat s uvedením: (c) Omega Design.