14. 06. 2016
Brno začíná se stavebními pracemi na velkém městském okruhu, aby se ulevilo dopravě kolem Tomkova náměstí.
Okolí Tomkova a náměstí a kasáren v Židenicích se v dalších měsících začne proměňovat, aby zde mohla začít stavba další etapy velkého městského okruhu. Na základě dohody Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a města Brna se už na přelomu září a října začne s demolicemi, rekonstrukcemi sítí a dalšími přípravnými pracemi. Díky tomu se pak zkrátí délka samotné stavby nového úseku.
„Mluvíme o úseku navazujícím na Husovický tunel, kde okruh povede sérií mimoúrovňových křižovatek s ulicemi Dukelská, Karlova a Rokytova a v budoucnu bude pokračovat tunelem Vinohrady pod parkem Akátky,“ popsal primátor města Brna Petr Vokřál.
„Severní část velkého městského okruhu bude po dokončení těchto staveb souvislá, čímž se ulehčí přetíženému středu města,“ uvedl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.
Místy, kudy nová část velkého městského okruhu povede, se v úterý odpoledne prošli zástupci médií spolu s primátorem města Brna Petrem Vokřálem, ředitelem brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Davidem Fialou a náměstkem primátora pro investice a majetek Richardem Mrázkem. Tisková konference k tomuto projektu se konala přímo v armádním areálu v budově, která bude muset být zdemolována. Právě tam, kde budova garáží stojí, totiž v budoucnu budou stát sloupy nesoucí silnici.
„Díky tomu, že část demolic a stavebních prací provedeme v předstihu, budeme následně schopni udržet po celou dobu stavby průjezdnost této lokality ve dvou pruzích v každém směru,“ doplnil náměstek primátora pro investice a majetek Richard Mrázek.
Přestavovaným úsekem by měla s několika změnami jezdit i MHD. Pro trolejbusy vznikne konečná trolejbusu na ulici Kohoutova, odkud dále přes Tomkovo náměstí povedou autobusové linky. Průjezd pro tramvaj číslo 4 bude zachován v maximální možné míře s výjimkou krátkodobého přerušení dopravy například při usazování mostních pilířů.
Do majetkoprávního vypořádání již město Brno investovalo 35,5 milionů korun. Hlavním investorem celé stavby je Ředitelství silnic a dálnic.
"Nebýt tohoto aktivního přístupu města Brna k majetkoprávnímu vypořádání potřebných nemovitostí, neměli bychom jako ŘSD šanci zde vůbec stavět," doplnil David Fiala.
Hlavní část stavby této etapy velkého městského okruhu by po dokončení přípravné fáze měla probíhat v letech 2019-2023, jde o investici v předpokládaném objemu 4 miliardy korun.
Zdroj: Magistrát města Brna, Tiskové středisko